In putinii ani pe care ii am in conducerea stabilimentelor de alimentatie publica si unitati de cazare am ajuns sa aproape urasc agentiile de publicitate. Efectiv le urasc–tot ce inseamna publicitate; in afara de agentia unui prieten si nu ca imi e mie prieten ci pur si simplu pentru ca ei fac lucrurile altfel. Nu te fura, nu iti baga pe gat, nu incearca sa iti vanda doar sa bifeze o vanzare facuta ci chiar vor sa te ajute, sa iti creasca afacerea; ei chiar gandesc ca daca tie iti merge bine si lor o sa le mearga mai bine. Corect. E vorba de Imagistica. Dar nu despre ei vreau sa scriu, ei fiind una din exceptiile care intaresc regula mea conform careia agentii de publicitate isi fura clientii, clienti pe care ar trebui sa-i ajute. Acesta fiind spatiul meu chiar nu imi cer scuze ca zic ceea ce zic si aceasta parere vis-a-vis de agentiile de publicitate imi este impartasita de alti colegi.
O sa dau acum un singur exemplu de reclama pe care nu o vreau, nu am vrut-o si nu o sa o vreau niciodata; cu argumente si exemple.
Se chinuie cateva agentii de ceva timp sa imi bage pe gat reclama in aeroportul International Cluj Napoca, in preajma aeroportului–locuri care au legaturi directe cu aeroportul. Si se chinuie rau de tot. Pe langa ca efectiv ma agaseaza desi eu le-am explicat de mai multe ori ca NU, imi aduc niste argumente cel putin puerile.Unii mai tupeisti au incercat si cu pliculetz sub forma de procent din contract! RUSINOS.
Argumentele lor: “pai cum se poate sa nu aveti reclama in aeroport?!”, “este un flux foarte mare de absolut potentiali clienti”, “vizibilitate maxima” “targetare directa” si multe altele pe care le-am si uitat. Ideea e ca nu am auzit nici macar un argument care sa ma faca macar putin interesat.
Argumentele mele uneori subliniind faptul ca Athos e un hotel de 4 stele alteori nu: turismul clujului se bazeaza in proportie de 90% pe turismul de business. Toate hoteluri din Cluj pornind de la 3 stele se declara hoteluri business. Un procent destul de mare din acest 90% vine e adevarat cu avionul. Dar cum sunt acesti oameni pe aeroport?! Grabiti, nu vad nimic! Abia au astept sa poata vorbi la telefon, vorbesc non stop la telefon; se grabesc sa ajunga spre scopul vizitei lor in Cluj. Nu se uita la absolut nimic ce ii inconjoara! Dar cel mai important: credeti ca un om de business care vine in Cluj, sau in orice oras, si stie din timp ca va fi nevoit sa inopteze la Cluj, isi va face rezervarea la hotel in urma a ce a vazut in aeroport?! El are deja rezervarea facuta! Din momentul in care a stiut ca va dormi la Cluj secretara, asistenta, agentia lui de turism i-au facut deja rezervarea! Sa presupunem ca acest om a venit la Cluj pentru o singura zi, in urma desfasurarii zilei, constata la un moment dat ca trebuie sa inopteze in Cluj; credeti ca rezervarea la hotel o va face amintindu-si ca a vazut un panou in aeroport?! Nici nu a apucat sa il vada! Isi va face rezervarea in urma recomandarii unui prieten din Cluj, isi va face in urma unei sederi anterioare!
Eu asa cred. Cati dintre voi (in afara de cei care aveti reclama in aeroport; sper sa nu va suparati pe mine pt articolul asta) pot enumera un panou cu o reclama la un hotel, panou in aeroport. Poate ca unii dintre noi ne-am uitat fiind in domeniu si interesandu-ne 0direct. Atlfel eu chiar nu cred.
Faceam candva o analiza vis-a-vis de “vad” si traficul din anumite zone. Aeroportul are asa numitul “trafic fals”
Chiar nu cred in reclama pe aeroport. Cred in reclama pe aeroport “code 2 action” pe care am aplicat-o candva si care a dat rezultate extraordinare. Atfel nu.
Si chiar urasc agentiile de publicitate care nu cred in argumentele mele de mai sus; problema e nu ca nu cred in ele de fapt ci ca nu incearca sa mi le combata. Nu mi le-a combatut nimeni niciodata pana acum.
July 5th, 2009 at 11:21 am
imi place articolul
July 5th, 2009 at 4:36 pm
multumesc. sper ca il gasiti si corect…:)
August 31st, 2009 at 4:46 pm
Cel mai corect mod de lucru in ceea ce priveste promovarea unui hotel e comisionul la rezervare. Just? Vinzi, iti iei comisionul. Nu vinzi, sa fii sanatos Apoi mai e promovarea care poate fi masurata. In general pe internet poti masura impactul, lucru pe care nu-l poti face cu un panou stradal. Nu poti garanta ca oamenii vor vedea panoul tau sau ca se vor uita la el sau ca vor retine ceva din ceea ce vad. Pe internet insa se poate.