RSS

Update–E vina hotelierilor!

Thu, Apr 2, 2009

Comic, Diverse, Local, prima pagina

Nu stiu daca titlul e neaparat corect dar are legatura cu articolul mentionat si pe care il puteti citi aici.

Am avut o revelatie.:). Nu cred ca e numai vina hotelierilor pentru lipsa de experienta isi pentru proasta pregatire a studentilor ce ar trebui sa conduca unitati de cazare si alimentatie publica, compartimente de marketing ale acestor unitati, receptii etc.

Ieri am avut intalnire cu o doamna deosebita, profesoara la UBB geografie-turism, o doamna extraorinara din toate punctele de vedere. In intalnirea cu dansa am discutat despre pregatirea studentilor, programe de trainig etc. In discutie, dansa a facut afirmatia al carei subiect este revelatia mea dar spre rusinea mea nu am retinut acest lucru chiar atunci, sau nu i-am dat o importanta prea mare.

Revelatia a avut loc azi cand discutam cu un student pe care il ajut la lucrarea de licenta. Indrumatorul i-a zis ca metoda aplicata de el intr-un caz nu e buna si i-a dar solutia. Groaznic!!! Acel indrumator traieste si “lucreaza” in 1995 (din carti stiu si eu cum era atunci).Solutia data nu are cum, sub nici o forma, sa se aplice azi, 2009, in nici un caz in 2008 si din 2000 pana azi. Total, total pe langa! Apoi am mai discutat cu studentul si mi-am dat imediat seama: acel indrumator nu are practica in hotel! Tot ce sustine, sustine numai din carti–cam vechi– si fara nici cea mai mica baza practica.

Apoi mi-am adus aminte cand isi facea Maria — adjuncta mea– lucrarea de licenta, la care din cate imi amintesc a luat 9.50 de o discutie asemanatoare. Indrumatorul ei ii spusese ceva, chiar nu mai tin minte ce, dar completez maine cu * in subsol, care sub nici o forma nu se poate aplica. O certase ca nu a facut asa…tin clar minte cand am zis ca daca ar face asa orice hotel in Cluj ar da faliment sau ceva de genul, Maria mi-a dat dreptate si nu mai stiu exact ce a scris si cum. Ideea aceeasi: indrumatorul nu cunoaste ce se intampla exact, in anul 2009 sau 2008 intr-un hotel din Cluj si vine cu chestii care se aplicau in trecut.

Doamna profesoara, in discutia cu mine, afirmase ceva de genul “poate ca nu numai studentii ci si noi cadrele avem nevoie de practica in unitati hoteliere.Majoritatea am ramas ca profesori in universitati dupa ce am terminat studiile fara sa practicam efectiv”. Superb spus. Apreciez sunceritate doamnei si puterea de a afirma asa ceva.

Daca in general toate hotelurile din Cluj Napoca sunt conduse de un director care el centreaza el da cu capul, sau are o mica echipa, sunt curios cum s-ar descurca un profesor universitar sa conduca un hotel de la a la z. Se presupune ca acel profesor e vorba aia…profesor. Dar eu cred ca ar trebui sa fie mai multi profesori; unul pe comunicare care sa stie sa vorbeasca si cu cameristele si cu receptionerii si cu ospatrii; unul pe rezolvarea conflictelor care sa rezolve conflictele dintre angajati si conflictele dintre clienti si hotel; unul pe motivare; unul pe organizare etc.Acum sunt putin rautacios.

Evident ca majoritatea dascalilor au ei in primul rand nevoie de practica inaintea studentilor. Oare noi ca hotelieri i-am primi?! :)

Imi cer totodata scuze daca am lezat pe cineva, desi nu cred acest lucru.

, , , , ,

6 Comentarii pentru acest post

  1. Cojo Says:

    Si eu intampin ceva probleme cu indrumatorul de proiect care nu intelege cand ii spun de rss feed, de blog, de seo si altele … imi vine greu sa-i spun ca promovarea nu se mai face pe sticlele de lapte batut de la alimentara …

  2. Marry Says:

    Te aprob…teorie multa…dar care nu se poate aplica….practica zero….
    absolventi slab pregatiti!

  3. vicky Says:

    well.. pe tema asta am o mie de povesti.. ce fel de oameni am intalnit in turism in toti anii astia… e incredibil.. si ca profesorii sunt total pe langa realitate e doar o mica problema.. grav e ca cei care profeseaza in turism sunt total nepregatiti.. n-au inteles nici regulile de baza ale turismului.. nu au idee ce inseamna CLIENT.. etc.. si mai grav ca toate e ca oricum nu o sa se schimbe nimic!

  4. predescu Says:

    @vicky ai dreptate ca sunt multi oameni in turism care nu stiu ce inseamna client. dar sunt si foarte multi care stiu si care incearca in fiecare zi sa schimbe cate ceva. eu am cativa colegi (manageri ai altor hoteluri din cluj si nu numai) chiar deosebiti in sensul asta.suntem putini raportat la numarul unitatilor de cazare dar e un inceput

  5. Simona Ciuca Says:

    Buna seara,

    Marturisesc ca ma bucura existenta acestui blog. Eu insami, desi nu mai lucrez in industrie ma consider hotelier. Imi termin un doctorat in evaluare pe piata hoteliera si din pacate am un gust amar in ceea ce priveste informatiile gasite in cartile legate de industria hoteliera publicate in Romania. Exista de asemenea multe teze de doctorat publicate in cadrul Academiei de Studii Economice, scrise de oameni care nu au lucrat o secunda in industrie si informatiile de acolo nu au pic de continut specific bransei, continut inteles prin prisma unui om care chiar a trait fenomenul hotelier si l-a trecut prin propria-i individualitate. Si e ingrozitor. Mai e ingrozitor faptul ca desi avem facultati de turism bibliotecile acestora nu au acces la publicatiile de ultima ora din industrie si studentii nu fac practica de specialitate in industrie. Cat despre visatorii care predau fara sa fi lucrat o secunda in industrie, ce sa mai spun… Ca adancesc drama lipsei accesului la publicatiile de ultima ora. Si e pacat. Pentru ca turismul le da o sansa tinerilor. Pe mine m-a invat sa ma comport, sa doresc o societate mai civilizata si mai buna si sa percep fenomenele economice din alta perspectiva.

    Mult succes

  6. Dorin Says:

    Buna, in primul rand sa trebuie sa te felicit pentru blog si pentru articolele excelent scrise, care mi-au schimbat intr-un fel viziunea asupra un hotel si a asupra unui manager de hotel,pentru pana acuma credeam ca majoritatea incearca doar sa incaseze banii si atat fara sa isi mai faca prombleme asupra ,,CLIENTULUI”.
    Si eu lucrez intr-un hostel de 2 ani in Cluj Napoca (da sunt student) si mi-a schimbat total persectiva lumii inconjuratoare pentru ca am intalnit tot felul de persoane din diferite colturi ale lumii.
    Este de laudat initiativa dumneavostra si cine stie poate o data ajung sa va intalnesc pentru ca ma pasioneza foarte mult turismul si conceptul de hostel,desi au tangente relativ comune si nu prea una cu alta.
    As dori daca as putea sa fac o practica la hotelul dumneavoastra daca ar fi posibil pentru ca sunt foarte curios si de lumea hotelurilor nu doar a hosteluri.
    Astept raspunsul dumneavostra daca este posibil.

Comenteaza si tu