RSS

Indicele de utilizare neta

Fri, Feb 12, 2010

Local, prima pagina

A locurilor de cazare a derapat rau de tot. Sincer nu credeam ca o sa fie asa de grav. Ma plimbam aseara prin minunatul oras Cluj Napoca, injurand gropile si admirand una alta. Am ajuns sa ma uit la hoteluri care imi ieseau in drum…apoi am facut in asa fel incat sa imi iasa cat mai multe hoteluri in drum.
Am avut neplacuta surpriza sa vad nu unul ci mai multe hoteluri care la ora 20 nu aveau nici o masina in parcare si nici o lumina aprinsa…trist. Foarte trist. In general foarte putine masini si foarte putine lumini.
GROAZNIC peste tot.
Cu exceptia pensiunilor. Full. Toate pensiunile de pe Paris erau full. Toate. Clientul s-a reorientat major. Si totusi. O camera la o pensiune incepe de la 110 lei 120 lei fara micul dejun. Practic ajungi la 125 - 140 lei cu tot cu mic dejun la o pensiune. Nu e mult. Cred ca nu e mult…Nu e mult in comparatie cu ce preturi se practicau de catre hotelierii clujeni! Nu e mult in comparatie cu ce preturi sunt afisate la receptii…dar…stiati ca in Cluj Napoca poti sta la Hotel de 3 stele, in cursul saptamanii cu aceeasi bani?! Se poate! Si fara sa fie grup sau mai stiu eu ce! Doar sa fii un pic “mai tigan” cand faci rezervarea! Sa nu mai zic ca daca esti walk in si “putin tigan” stai pe la 140-150 cu tot cu MD. La grupuri…conferinte…reuniuni…toti lasam de imi vine sa plang. De fapt nu imi vine sa plang. Acolo e pretul real.
Personal cred ca aceasta criza va aseza putin si preturile. In majoritatea tarilor europene puteai sta la tarife de pana in 45 euro la super hoteluri. La Cluj nu se putea. Acum se poate si la Cluj!
Astept cu nerabdare si infiorare sa se publice indicele de utilizare neta pe ianuarie…ma ia cu frisoane!

Articole anterioare pe aceeasi tema: unul aici si altul aici

Intre timp m-am hotarat sa incerc sa scriu mai des!

,

5 Comentarii pentru acest post

  1. Ionut Says:

    Am fost la Cluj si am stat la pensiunea Paris de pe strada cu acelasi nume. 115 RON cu MD - camera fooarte mica - 10 mp maxim - cald, curat, wifi.. MD ok, cascaval si 2 tipuri de salam, unt si ceva gemuri - paine la toaster de 4 felii :) - ok, nota 7.
    Daca as fi stat la hotel, prefer sa nu negociez pentru 2 nopti cazare de la pretul afisat la receptie la un pret de 130 RON cat as fi dat maxim pe camera/noapte - fiind in interes de serviciu bineinteles.
    Cine traieste sa zic asa turismul de business stie ca pretul de la receptie este muuuuult prea mare si total ireal in ziua de astazi in RO, luam spre exemplu pret receptie hotel 5* Buc cu pret afisat de 289 euro/cam/noapte unde te cazezi usor pentru 1 noapte la 50 euro fara MD!!! Dar sunt 250-600 camere per hotel/grup de hoteluri… asa ca prefera sa scada pretul ca sa nu ramana cu camera goala - cine stie putin Revenue Management si stie cum se parguieste :) RevPAR-ul stie ce vorbim…
    Eu zic sa ne faci tu o oferta de business trip pentru 1,2 si 3 nopti cu preturi speciale, MD si wifi inclus si atunci vom analiza si vom sta in Cluj doar la tine :)
    Preturile de la receptie nu ma intereseaza, doar un raport pret/calitate optim - de ce spun asta, pentru ca consider absolut o prostie din partea hotelierilor de 4-5* sa oferteze in aceasta perioada de criiiiizaaa care nu exiiiiistaaa preturi derizorii de 45-50 euro/cam/noapte fara MD unde numai accesul la MD este 10-15 euro/pers! Sunt cramponari si subminari si pupincurisme foarte multe si urate in hotelarie acum, cel putin in BUC si sper sa nu fie si Clujul afectat astfel..

  2. emil pop Says:

    Domnule Predescu. Eram intr-o pasa proasta, dar ati reusit - scuzati-ma - sa ma faceti sa rad, in sensul a face haz de necaz. Sunt sigur ca ceea ce ati observat are mai multe cauze. Confuzia valorilor, totala lipsa a atractiilor turistice urbane, intr-o acceptie moderna a ideii, lipsa unei publicitati coerente si adecvate, poate si incompetenta unor persoane aduse pe functii care tin de dezvoltarea turistica a orasului, poate si neprofesionalismul personalului hotelier, lipsa de transparenta a actului guvernarii locale, epuizarea surselor turismului de afaceri (pe fundamente oneroase sau numai datorita ieftinatatii fortei de munca romanesti, dar si din cauza crizei) si cel mai important, cred, inutilizarea facilitatilor societatii cunoasterii. Orgoliul romanesc care-l face pe fiecare sa fie atotstiutor, indeosebi in problemele managementului, comunicarii, marketingului si ale advertisingului. Va voi da un exemplu. Am scris de curand doua articole bine fundamentate. “Reducerea costurilor de advertising prin utilizarea modelelor de segmentare psihografica a pietei” si “Transformarea graduala a turistilor de afaceri in turisti urbani prin aplicarea unor proceduri speciale la plecarea din hotel”. Credeti ca intereseaza pe cineva sau considera cineva ca au vreo importanta ? Ar dori vreun hotelier sa le aplice ? Sa presupunem ca ati fi Dvs. interesat. Atunci, va intreb, ati fi dispus sa acordati un pret muncii mele ? Pentru ca vedeti, domnule Predescu, si asta este o munca si nu chiar usoara.
    Si mai este un aspect. Traim intr-o societate invatata sa fure. Se fura idei, se fura lucruri, se fura suflete, se fura orice. Ce rost are sa te chinui pentru rezolvarea unor probleme si altcineva sa-ti fure ideea si sa ia banii. Nu e mai bine sa stai pe scaunul tau ? Ei, da, asta inseamna cu adevarat ca esti cu scaun la cap.
    In final, cred ca lucrurile se vor rezolva treptat si pe o extrem de lunga durata, atunci cand asociatia hotelierilor din cluj va intelege sa ia singura masurile profesionale pentru eliminarea cel putin a unora dintre cauzele prezentate. Sa preseze si sa faca lobby asupra administratiei locale pentru a aduce in functiile decizionale care implica cresterea afacerilor turistice si hoteliere numai persoane cu buna pregatire profesionala si probitate morala.
    Astept cu mare curiozitate raspunsul Dvs.

  3. G. Predescu Says:

    dle pop…personal ma mira foarte mult ceea ce faceti dumneavoastra si nu stiu de unde aveti resursele necesare (stiu: iubiti turismul — la fel ca mine si asta e o resursa inepuizabila). Lucrarea de care vorbiti si anume ““Transformarea graduala a turistilor de afaceri in turisti urbani prin aplicarea unor proceduri speciale la plecarea din hotel” suma mai mult decat tentant si eu unul DA as fi dispus sa acord un pret acestei munci. De altfel, titlul este extrem de interesant si cu siguranta as cumpara o asemenea carte daca m-as “impiedica” de ea. Ceea ce vad insa, fara sa vreau sa va jignesc(credeti-ma ca este foarte departe de mine gandul asta): daca lucrarea este una buna, foarte buna, si nu una scrisa “de portofoliu” (aici e partea in care imi cer scuze daca jignesc) eu as face in felul urmator: mi-as face un dosar pentru fonduri europene (se dau extrem de usor pe partea asta) pentru training personal de management, as lua si o taxa de participare dar modica (sau chiar simbolica) si m-am plimba cu trainingul adresat managerilor de hoteluri prin toate orasele care merita din tara!Totusi in prima faza as propune pana la fonduri europene, o cofinantare a respectivelor traininguri a autoritatii locale (ea este cea care are interes sa transforme turistul bussines in trism urban) as lua o taxa modica de la managerii de hotel si as sta in training. Eu unul as plati atat pentru carte cat si pentru training. Cu o conditie: lucrarea nu fie una de portofoliu! Pe scurt raspunsul meu este DA. As acorda un pret acestei munci, as fi mai mult decat dispus sa aplic daca ajuta hotelul si orasul, si credeti-ma ca snut destui colegii de breasla care cunoscandu-i ar fi interesati de acest lucru. Dar cred ca ar trebui sa fie interesate si autoritatile locale! Va salut cu respect si admiratie!

  4. emil pop Says:

    Multumesc pentru cuvintele frumoase si indrumarile facute. Cred ca nu am reusit sa ma fac suficient inteles. In asertiunea mea nu faceam referire la banalele, de acum, managementul operational sau al resurselor umane, ci la managementul cunoastintelor in domeniul propus -cu voia Dvs. inventez ceva: “tourism knowledge management”. Poate ca voi incepe sa scriu (vreo 56 de pagini, acesta e minimul de pagini ca un material sa fie numit carte), iar partea cu trainingul e o idee deosebita, aplicabila dupa ce voi termina cursul de formator. Scuzati-ma, dar nu stiu ce inseamna o lucrare de “portofoliu”. Ati vrea sa fiti amabil si sa-mi detaliati ? Pentru ca daca voi scrie lucrarea, veti fi prima persoana care o va citi si as dori si sa va placa, si sa va fie utila. Banuiesc ca in mod vag ar fi vorba de punerea problemei originalitatii, dar as fi fericit sa cunosc parerea Dvs. Daca imi trimiteti pe email un inventar cu problemele majore ale unui hotel generic, poate ca am reusi sa realizam impreuna o carte. Nu trebuie sa uitati nici un moment faptul ambii predam unor studenti care au dreptul la cea mai buna expertiza transmisa. De asta ce mai spuneti ?
    Inca o data va multumesc pentru consiliere (nu trebuie sa uitati ca eu, la fel ca toti soarecii de biblioteca, nu sunt un om practic si nu stiu sa fac afaceri). Sper sa ma sprijiniti si in viitor. Va voi tine la curent cu progresele facute.
    Cu stima.

  5. Razvan Radu Says:

    Acest lucru se intimpla din Septembrie 2009 si in Constanta, iar in 2010 este primul an cind in perioada de iarna s-au inchis 4 hoteluri.

    Cum ati spus si dumneavoastra nevoie de cazare este si acum iar in Constanta aceasta se manifesta si in extrsezon nu doar 2 luni pe an vara, eu am clienti ce ramin surprinsi cind in Ianuarie sau Februarie ramin surprinsi sa afle ca ori nu mai am locuri disponibile ori pot alege o singura locatie.

    Referitor la plimbatul prin oras noaptea si vizitele la hoteluri credeam ca sint singurul nebun ce face lucrul acesta saptaminal :)

1 Trackbacks pentru acest post

  1. Trist. Grav si greu Says:

    […] intr-un post anterior de indicele de utilizare neta si spuneam ca ceva e groaznic rau de […]

Comenteaza si tu