RSS

Interviu citynews.ro

Turismul clujean, in continua scadere

INTERVIUL ZILEI | 31 Martie 2009 - 16:17 |
Scaderile accentuate care s-au inregistrat in ultima perioada pe piata turistica din Cluj au afectat majoritatea hotelierilor. Turismul clujean, bazandu-se pe un turism de afaceri, a scazut in procente mari fata de aceeasi perioada a anului trecut.

“Clujul ar trebui sa se orienteze si catre un alt fel de turism, precum cel de weekend sau city-brake-uri, pe care vom incerca sa le promovam. In acest sens, atat asociatiile, cat si entitatile de sine statatoare, trebuie sprijinite de autoritatile locale”, a declarat pentru citynews.ro Gabriel Predescu, director executiv al hotelului Athos.

Hotelurile vor inregistra si mai mari scaderi in lunile ce urmeaza. “Mereu s-au inregistrat scaderi in lunile iunie, iulie si august. Nu vine nimeni vara in Cluj”, a completat Predescu.

In ceea ce priveste situatia hotelului Athos, conducerea sustine ca nu sunt probleme legate de gradul de ocupare.

“Daca la inceput ne-a fost teama si am simtit un oarecare regres, in momentul de fata suntem cel putin la nivelul anului trecut. Ne-am stabilit un target cu cinci procente mai mare fata de anul trecut. Chiar daca nu este mult, nu suntem in scadere”, sustine Predescu.

Mai multe informatii despre pozitionarea turismului clujean in momentul de fata aflati din materialul video.

Material preluat integral de la www.citynews.ro

Interviul integral, desi m-am balbait putin : aici

, ,

1 Comentarii pentru acest post

  1. Simona Ciuca Says:

    Economic vorbind investiile cerute de hotelieri ajuta intreaga comunitate. Investitiile in construirea de drumuri mai bune contribuie la crearea de locuri de munca, la aparitia de noi surse pentru bugetele de stat cat si cele locale. La Novotel turistii se plangeau de starea drumurilor si de trafic. Turistii aduc bani la bugetele locale si incurajeaza industria prin consumurile pe care le fac - cheltuiesc bani in restaurante, platesc isi platesc transportul, cumpara suveniruri. Ori materiile prime pentru masa lor se cumpara in principal de la producatorii locali. Transportatorii platesc taxe bugetelor, salarii localnicilor, facturi furnizorilor. Suvenirurile, achizitionarea acestora de catre turisti, ajuta micii intreprinzatori. E cumplit sa vezi ca se cheltuie bani inutil si o industrie care are un asemenea impact in plan economico-social nu este ajutata si incurajata. Si ajutorul nu ar fi dovada de buna vointa ci o dovada de maximizare a efectelor in plan economic. Faptul ca marile orase se axeaza doar pe turism business si pierd 3-4 zile pe saptamana din gradul de ocupare are repercursiuni economice grave. Sa nu uitam ca hotelurile au inventare perisabile si costuri fixe mari. Costuri ce diminueaza profiturile si implicit immpozitele platite la bugetele locale si cele ale statului. E un intreg lant al slabiciunillor ignorat de cei celor care ar trebui sa le pese. Pentru ca din acei bani li se platesc salariile.

Comenteaza si tu