RSS

Final de TIFF — si opiniile

Tue, Jun 8, 2010

Local, prima pagina

Nu sunt un impatimit al TIFF-ul chiar daca merg la cinema cam 1 data pe saptamana. Am fost atent si am urmarit evolutia TIFF doar pentru ca m-a interesat din punct de vedere comercial. Si atat. Am dat de fiecare data interviurile solicitate pe aceasta tema si o sa le dau si o sa vorbesc sincer. Dar azi am citit in Foaia Transilvana (o sa pun linkul exact mai jos in articol) un subtitlu al unui articol despre TIFF si anume “Unii hotelieri au dus-o bine, ceilalţi s-au supărat” fiind citata o mica parte din interviul meu, m-am simtit chiar aiurea. Eu suparat pe TIFF?!
Sa imi zic si eu opinia spunand di start ca ma cenzurez putin (poate cam mult) avand in vedere ca, cunosc niste aspecte nu foarte pozitive la adresa TIFF-ului si ale modului de organizare. Mai multe publicatii au scris pe aceste subiecte din care cel mai frecvent si cu ardoare citynews.
Cand a inceput TIFF-ul conduceam un alt hotel in Cluj cu multe camere si cu o cu totul alta politica. Nu ca vreau eu sa ma dau mare dar mereu mi-a placut sa sustin proiectele culturale (am fost inplicat si in festivalul de Jazz si de Opera si mai multe). Am reusit atunci, la prima editie sa-mi conving patronul sa sustinem si noi cu cateva camere sau macar cu reduceri substantiale. Am acordat reduceri EXAGERAT de mari. Nu ne-am incasat banii. Si am mai acordat si anul viitor credit… nu ne-am incasat banii. Intre timp eu am plecat de acolo pe rol fiind si azi un proces pentru recuperarea acelor creante. Am mai cunoscut foarte indeaproape un alt hotel care are de recuperat bani de la TIFF. Multi. Cu timpul TIFF-ul a crescut foarte mult mai ales in perioada de crestere economica. Cu timpul noi — si aici ma refer la majoritatea hotelierilor din Cluj — ne-am desteptat si s-au format ca sa zic asa doua strategii valabile atunci cand TIFF chiar era ceva ce umplea Clujul: –1) cazezi TIFF - le iei banii inainte avans sau la check in. 2. nu cazezi nici un TIFF, acesta urmand oricum sa umple foarte mult din Cluj, clientii “normali” ai Clujului nu mai loc in hotelurile unde stateau de obicei, tu esti liber pentru ei — ii cazezi si faci totul sa-i mentii pe viitor drept clienti permanenti. Ambele strategii au functionat foarte bine: TIFF-ul avea nevoie de atata cazare incat accepta conditiile impuse de unii hotelieri (nu de toti) si era ok, altii dintre noi (ma numar si eu aici) am ales a doua strategie care a functionat excelent. Pe langa faptul ca nu faceam discounturile aberante pe care le solicita TIFF-ul (deci incasam mai mult) aveam si hotelul plin si mai si fidelizam niste clienti care in mod normal erau fideli altor hoteluri din Cluj.
Dar de vreo doi ani de zile TIFF-ul a cazut. Si a cazut rau de tot. El se da mare in continuare si e umflat cu pompa. Rau de tot. Anul asta de pilda abia a umplut 4 hoteluri…trist. Acum 2 ani…era altfel. Din cele 4 hoteluri, unul e partener inca de la prima editie si a gestionat extraordinar de bine relatia dar ca in orice sustinere, da camere si in parteneriat si cu discount mare. La fel al doilea la care fac referire. Din totalul de 4, 2 sunt sub 30 camere. Deci…unde e amploarea asta extraordinara a TIFF-ului?!
A fost un festival extraordinar care aducea venituri fantastice intregului oras. Acum este doar un festival, umflat cu pompa care mai traieste doar din amintiri! Modul in care cei ce patroneaza acest festival au inteles ca se fac lucrurile e, in opinia mea, gresit. Sa santajezi autoritatile locale ca daca nu iti dau mai multi bani muti festivalul la Budapesta?! MARS! Sa nu iti onorezi obligatiile fata de prestatorii tai?! MARS! Sa nu iti norezi promisiunile fata de voluntari?! MARS! Nici macar toate articolele pozitive din ziare, acolo unde au fost comandate, nu sunt platite! MARS! Se bat cu pumnul in piept ca TIFF-ul e cel mai tare…MARS. Daca faceti o monitorizare a presei in comparatie cu Festivalul de Teatru de la Sibiu sunteti la degetul mic! MARS! O monitorizare de participare…MARS
Scrie articolul din Foaia si am mai gasit cateva “comandate” de 55.000 de participanti….ABERANT!
In fine. Eu nu sunt suparat ca hotelul pe care il conduc nu a fost plin. A fost destul de plin — undeva pe la 60-65% dar nu din cauza Tiff-ului. Asta e gradul obisnuit. Eu sunt suparat ca e umflat cu pompa si ca mi se interpreteaza declaratiile. Ca atitudinea conducatorilor de acolo nu a fost sanctionata punctual. Ca foarte multi se lasa pacaliti de marketingul TIFF-ului. TIFF-ul e un 0 barat dar are un marketing de nota 10.
A…da…articolul. In care va rog sa mai intelegeti ca in afara de acele hoteluri si 2 cluburi, nu a prea mai beneficiat nimeni de TIFF.Daca nici pietonala nu a simtit eu zic ca e clar cum sta treaba. Iar 55.000 de oameni — s-au numart cumva si trecatorii?!

,

Comenteaza si tu