RSS

Asociatia Hotelierilor vs Primaria Cluj Napoca

Mon, Aug 17, 2009

Local, prima pagina

Apare astazi in Ziua de Cluj, un articol foarte interesant despre relatia dintre cele doua; o sa il transcriu integral aici urmand apoi sa comentez putin–pentru ca merita. Articolul este disponibil si aici Chiar daca e mai lung merita…

Articol:” Veniturile hotelurilor din Cluj au scăzut cu 10-20%, iar gradul de ocupare, cu 7-15%. De asemenea, în unele cazuri, reducerile de personal au ajuns până la 50-60%
Reprezentanţii Asociaţiei Hotelierilor Clujeni (AHC) vor să se întâlnească luna viitoare cu oficialii Primăriei Cluj-Napoca. Municipalitatea nu a primit încă invitaţia.
Membrii AHC, devenită activă la începutul anului, şi-au exprimat intenţia de a se întâlni cu reprezentanţii Primăriei încă de acum câteva luni, însă intenţia nu s-a mai concretizat. Următorul termen ar fi luna septembrie.
“Primele puncte pe care vrem să le discutăm sunt reducerea taxei hoteliere şi propunerea noastră de a oferi training de specialitate pentru angajaţii centrului de turism care nu au experienţa lucrului în domeniu. Trainingul se va face cu ghizi şi va aborda temele de interes, de la obiective din Cluj la cum se face un traseu turistic. Acesta ar dura cam două săptămâni”, a menţionat Gabriel Predescu, reprezentant al AHC. Managerii de hoteluri din Cluj vor din partea oficialilor municipalităţii reducerea taxei hoteliere de la 5% (pragul maxim la nivel naţional) la 2%, o cerinţă mai veche a reprezentanţilor din domeniu.
“Segmentul hotelier este unul foarte important la Cluj. Pe lângă aportul în ceea ce priveşte taxele şi impozitele pe clădiri şi taxa hotelieră, ar fi de menţionat şi că în acest sector lucrează cam 4.000 de oameni. Dacă, din cauza situaţiei dificile din piaţă, s-ar ajunge la reduceri de personal fie şi de 10%, ca medie, am avea dintr-o dată 400 de şomeri”, a precizat Predescu.
Reuniţi într-o asociaţie, hotelierii au solicitat încă de la înfiinţare cooperarea autorităţilor în redresarea turismului la Cluj, menţionând că, din cauza crizei financiare, veniturile hotelurilor din Cluj au scăzut cu 10-20%, iar gradul de ocupare, cu 7-15%. De asemenea, în unele cazuri, reducerile de personal au ajuns până la 50-60%, spun hotelierii.
De cealaltă parte, oficialii Primăriei şi-au arătat disponibilitatea de a discuta cu membrii AHC, dar spun că din aprilie nu au mai primit nicio solicitare în acest sens.
“în aprilie am primit o adresă din partea AHC, care cuprindea patru puncte – reducerea taxei hoteliere de la 5 la 2%, încheierea unui protocol de colaborare în vederea unei analize privind felul în care banii din taxă ar putea fi folosiţi în beneficiul sectorului, crearea unui calendar de târguri şi expoziţii şi realizarea unui training pentru angajaţii Primăriei. Conducerea Biroului de informare turistică le-a transmis că suntem interesaţi de o întâlnire, dar nu am mai primit niciun răspuns. Noi suntem în continuare interesaţi de o colaborare în vederea dezvoltării activităţii de turism şi aşteptăm propunerile asociaţiei”, a transmis purtătorul de cuvânt al Primăriei, Oana Buzatu.
Potrivit datelor municipalităţii, personalul specializat al Centrului de Informare Turistică este format din trei inspectori de specialitate, absolvenţi ai Facultăţii de Ştiinţe Economice – specialitatea Turism, cu studii postuniversitare în domeniu şi stagii de perfecţionare în Elveţia, absolvenţi ai cursurilor de specializare pentru agent de turism şi cu atestat de ghid specializat.
Mallurile, obiective pentru turişti
De la deschidere, Centrul de Informare Turistică a deservit în jur de 6.000 de turişti, majoritatea străini, în principal din Germania, Spania, Franţa şi Ungaria.
în municipiul Cluj-Napoca, obiectivele cele mai vizitate de către turiştii străini sunt Centrul istoric (Biserica Romano-Catolică “Sfântul Mihail”, Catedrala şi Mitropolia Ortodoxă, Bd. Eroilor, muzeele, Zidul Cetăţii şi Bastionul Croitorilor, Piaţa Muzeului), apoi Grădina Botanică şi Cetăţuia, dar şi mallurile şi magazinele de suvenire. ” Articolul semnat Kristina REŞTEA.

Primaria ne trateaza in continuare ca si cun noi am fi niste IDIOTI! De ce?! Personal impreuna cu Mary ma ocup de secretariatul AHC…mi se pot reprosa multe in general dar nu mi se poate reprosa ca in probleme stringente las de pe o zi pe alta sau nu le duc pana la capat…primaria a primit atat prima adresa careia NU NE-A DAT UN RASPUNS si a doua adresa! Si nici acesteia nu ne-a dat nici un raspuns! Suntent niste “nimicuri” care dau bugetului local peste 2 milioane de euro si suntem tratati ca atare! Pai de 2 milioane de euro….meriti sa fii bagat in seama?! De catre cine?!
Nici o problema. Azi sau maine ma duc sa depun inca o data invitatie de intalnire numai ca de data asta o voi trimite si intregii prese din Cluj Napoca. Si mai stiti ce am de gand sa fac?! La aceasta intalnire desi ar trebui sa fie una in care sa ne vedem doar AHC si Primaria, cu usile inchise, o sa invit si ceva presa…dar o sa o invit eu, si acea presa ostila Primariei. Sa nu ma trezesc in sala cu ziaristi care tin partea Primariei. Si pentru nesimtirea lor nu o sa invit nici presa neutra! Direct contra Primariei!
Acestea fiind spuse nu pot decat sa va rog sa mergeti la Punctul de Informare Turistica al Municipiului Cluj Napoca si sa observati inalta pregatire a celor care lucreaza acolo! Presa a relatat in nenumarate randuri acest lucru dar din nou Primaria se spala pe maini ca totul merge ca pe roate! Domnilor…bun sa inteleg ca au ceva studii in domeniu…dar fara experienta sunt niste nulitati absolute! Fara dragoste pentru ceea ce fac…sunt niste nulitati! Atata timp cand turismul Clujean este ignorat si tratat cu indiferenta in loc sa fie considerat ca o reala sursa de venit pentru autoritatile locale, nu o sa se miste nimic!
Poate ca ar trebui ca toti hotelierii sa reducem salariile angajatilor la minim pe economie! Forta de munca este!
Dar cel mai frumos ar fi daca toti hotelierii am reduce personalul cu 20%! Sa vedem atunci ne baga in seama?! O fabrica daca concediaza 100 persoane e revolutie in presa, in oras in autoritatile locale…Hotelierii din Cluj Napoca pot sa disponibilizeze 100 persoane maine!!
Oricum in AHC vs Primaria Cluj Napoca invingatoare este doar una! Primaria Cluj Napoca! Stim cu totii de ce….incep presiunile?! Maxim 3-4 zile….

, ,

2 Comentarii pentru acest post

  1. Vlad N. Says:

    Cacate pe ei !!! Oare de ce e nevoie ca sa inteleaga odata ca vrem eficienta si transparenta birocratica? De ink o revolutie? K o facem si p aia numa’ sa mai crestem cativa.

  2. Gabriela Says:

    La Brasov, (probabil din aceasta taxa) Primaria a editat un ghid turistic pe hartie offset, in 4 limbi de circulatie (intre care si romana). Ghidul este full-color si disponibil la punctele de informare turistica. Si aceasta nu este singura masura adoptata pentru cresterea turismului!

Comenteaza si tu