Scriam de acest subiect acum cateva saptamani. Inca nu am avut timp sa fac o analiza foarte amanuntita dar ce am pana acum in sensul in care m-am interesat eu:
– in Cluj Napoca se poate sta in apartamente/garsoniere care se inchiriaza in regim hotelier, in general in mod neorganizat, mai mult persoane fizice, de la 70 lei/noapte pana la 140 lei/noapte
– sunt disponibile in majoritatea cartierelor, centru, au acces foarte bun din drum, transport in comun etc
– media tarifului este de 80 lei/noapte fara micul dejun
– curate, foarte curate
– complet uitilate de la bucatarie pana la baie
– includerea micului dejun costa maxim 15 lei si presupune lasarea in frigider a 4 oua, cascaval felii vidat (hohland sau ce mai e), salam vidat, ceva muschi vidat, sunca vidata, 2 rosii, 1 mar, paine; mai mult decat suficient pentru o persoana
– de obicei nu prea emit bon fiscal, factura etc
– punctele slabe sunt in general increderea mult mai scazuta in alegerea unuei astfel de cazari decat a unei cazari la hotel/vila, lipsa facturii, vecini
– in functie de perioada de sedere se negociaza la tarif si la perioada de schimb al inventarului moale, curatenie
Nasol…pentru noi hotelierii.
August 21st, 2009 at 8:28 am
Eu personal ma confrunt cu o astfel de problema tinand cont de faptul ca si in zona garii exista astfel de “rechini” care ne fura clientii din fata hotelului pentru a le oferi o camera si nu un apartament , repet o camera la un tarif mizer de 15-20 lei, bineinteles fara a solicita un act de identitate si fara a elibera vreun bon fiscal . Nu mai vorbim de cunostinte in turism ca astea deja sunt pretentii prea mari. Am avut intr-o zi un control de la politie, niste domni comisari cautau ceva presupusi infractori, la noi nu erau cazati le-am sugerat sa treaca si pe la acesti “particulari” sa ii verifice si pe ei sa le ceara socoteala, bineinteles ca ei erau prieteni de catarama cu dom’ Vasile si cu multi altii care fac astfel de combinatii fara a avea grija taxei hoteliere, a impozitelor , a controalelor , in linii mari grijile noastre de zi cu zi. Pur si simplu sunt scarbit.
August 24th, 2009 at 5:30 pm
Domnule predescu, descopar cu bucurie faptul ca va starneste interesul si alte forme de cazare. dupa parerea mea nu ar trebui sa ne sperie aceasta concurenta atata timp cat se desfasoare in conditii similare (adica platesc toti taxe, impozite, etc). In ce priveste reticenta turistilor de a se caza la astfel de apartamente va pot spune din experienta proprie ca a scazut simtitor. societatea noastra a deschis o cladire cu astfel de apartamente (clasificate la Ministerul Turismului si cu toate actele in regula) in anul 2005 si de atunci numarul de turisti care apeleaza la aceasta forma de cazare este in crestere. insa si aceasta forma de cazare are avantaje si dezavantaje.
in ce priveste ilegalitatea in care se desfasoara aceste “cazari” ar fi suficient din partea autoritatilor de control sa faca un control tematic macar la acele stabilimente care isi fac reclama pe internet, prin ziare, etc. ar fi destule de controlat. Multumesc pentru oportunitatea de a imi putea spune parerea.
August 24th, 2009 at 5:31 pm
scuze pt ca v-am scris numele cu litere mici. ma grabeam.
February 18th, 2010 at 2:06 am
Pentru ca lucrez in domeniu imi permit sa fac citeva comentarii bazate pe experienta mea de pina acum.
trebuie sa recunosc ca unul din marele dezavantaj al acestui sistem este faptul ca oferirea MD este o problema, daca s-ar face legal cu toate actele in regula ar fi imposibil, iar in forma prezentata de dumneavoastra practic este posibil pentru sejururi scurte nu cred ca se poate realiza pentru sederi mai lungi din mai multe motive cum ar fi, majoritatea clientilor ce apeleaza la un astfel de sistem doresc discretie si nu doresc sa le bati la usa zilnic, tocmai acest sistem este ales de clientii ce il considera avantajos self cathering avind bucatarie utilata se pot gospadarii singuri, degeaba fac eu un MD standard daca clientilor nu le place acel meniu.
Ramin la parerea ca MD in regimul hotelier este un fel de struto camila.
In trecut m-am gindit la implementarea unui parteneriat cu un restaurant teresa etc dar clientul era conditionat de un drum la o anumita locatie.
Dupa lungi cautari consider ca cei ce doresc si MD, demipesiune sau pensiune completa pot apela la firme de cathering ce de exemplu in Constanta livreaza pe baza de programare meniul ales la ora stabilita zilnic.
Personal lucrez cu o astfel de firma iar clientii ce doresc MD sau mai multe mese apeleaza la ei.
Un alt avantaj la un astfel de sistem este legat de faptul ca in apartament pot locui 2-3-4 chiar si 6 persoane in functie de tipul apartamentului la aceslasi pret per noapte.
Alte mici avantaje :
-ore flexibile de check in si check out, personal ofer clientilor cazare la ora 8-9 dimineata cu eliberarea a doua zi dupa ora 16 iar clientul achita contravaloarea unei singure nopti.
-transfer gratuit de la Gara (prefer sa preiau clientul personal de la Gara decit sa il astept la apartament si sa pierd vremea la telefon explicind taximetristului cum sa ajunga la locatie)
-intimitate si discretie sint clienti ce doresc sa nu fie deranjati zilnica ca in cazul unei cazari la hotel
- mai mult spatiu in cazul in care se cazeaza 1-2 persoane pot folosi camera de zi pentru intilniri la hotel intr-o camera single este cam greu de realizat acest lucru
- confort ridicat pentru sederi mai lungi de 6 nopti cind poti avea nevoie de confortul de acasa
In ceea ce priveste emiterea bonului fiscal depinde de ce catogorii vorbim de cei clasificati sau nu. Nu doresc sa vedeti ce concurenta am eu in Constanta vara si fiind singura persoana clasificata bineinteles ca nu pot face absulut nimic iar autoritatile inchid ochii ca de obicei.
Asadar stiu foarte bine ce inseamna concurenta chiar pe segmentul meu, in plus de citeva luni a aparut un alt fenomen asa numitii `developeri imobiliari` in criza de clienti incearca sa inchirieze apartamentele in sistem RH pina acum cel putin in Constanta concluzia este clara daca in constructii se pricepe toata lumea in turism nu este la fel de usor.
In ceea ce priveste incasarile si emiterea unei facturii fiscale pot spune ca pentru un grad de ocupare de 97 % in 2009 am emis facturi de aproape 12 000 ron.
In plus cred ca sint si clienti sau pseudo clienti ce nu doresc siguranta si pe care ii intereseaza doar tariful de cazare.
Cum am scris pe blog avind clasificare probabil ca unul din avantaje era colaborarea cu Agentiile de Turism in schimb scopul clasificarii apartamentelor a fost garantarea unor anumite standarde clientilor.
Legata de increderea scazuta intradevar in trecut perioada 1995-2000 a fost foarte greu dar pot spune ca de 3-4 ani exista clienti ce cunosc foarte bine acest sistem
In ceea ce priveste vecinii intradevar exista un impediment iar personal lucrez inca la realizarea unui Aparthotel asa cum exista in tari mai civilizate singura problema fiind fondurile.
Un punct slab ar fi `imprastirea locatiilor` in oras lucru pe care cit de cit l-am echilibrat prin concentrarea apartamentelor in 3 zone acesta reprezinta un atuu cind ai grupuri mai mari ce doresc sa locuiasca in apropiere.
Legat de perioada de sedere exista clienti ce solicita perioade de cazare si de 10 20 chiar si 30 de zile, am avut contracte chiar si de 3 luni in sistem RH iar la perioade mai mari de 5 nopti bineinteles ca se inlocuieste inventarul moale si se face curatenie.
Ce am observat eu si sint putin dezamagit dar fiind vorba de Bucuresti nu ma mira se taxeaza clientii daca doresc check in in week end sau daca doresc cazare dupa o anumita ora asa in conditiile in care eu cazez clientii indiferent de ora fara penalitati dar fiecare isi trateaza clientii asa cum considera.
O alta observatie majoritatea clientilor ce apeleaza vara la astfel de servicii pentru sezonul Estival sint familiile cu cel putin un copil de virsta maxima 5-6 ani, motivul bucataria.
Legat de controlul apartamentelor ce se inchirieaza la negru in urma mesajelor trimise de mine la Minister, ANAF Constanta, Politie raspunsurile sint de genul
minister- nu este de competenta noastra si nu putem da o lege prin care sa interzicem anunturile of si on line pentru astfel de servicii (din pacate se poate da o astfel de lege) din moment ce este ceva ilegal - evaziune fiscala se numeste se poate iar daca in acea lege se stipuleaza ca editurile si portalurile web sint direct raspunzatoare pentru publicarea acestor anunturi problema este rezolvata cel putin 50 %.
ANAF si Politie sint persoane fizice si nu putem sa avem control trebuie sa facem fie filaj si operatiuni cu bani inscriptionati pentru ca daca dorim sa facem pechezitie avem nevoie de mandat iar daca ii interogam clientii pot spune ca sint rude.
Din cite cunoasteti exista destule portaluri de turism unde oricine isi face reclama eu la fiecare solicitare ii intreb cum ii deosebiti dumneavoastra pe cei clasificati fata de cei neclasificati, raspunsurile sint identice noi oferim doar un spatiu de reclama si doar cel ce posteaza este responsabil asta in conditiile in care portalurile au motto uri de genul `transparenta si relevanta in turism` `pentru un turism …`
Ar fi mai multe de discutat dar fiind destul de tirizum ma retrag.