Mereu m-am intrebat, mai mult sau mai putin serios, care este rolul principal al managenemtului sau al directorului unui hotel. Clienti, mentinere, intretinere etc. Ceva concret.
Cel mai bun raspuns si cel pe care l-am si adoptat l-am gasit intr-o carte…nu retin numele cartii, o carte despre hoteluri etc, dar nu am uitat esenta : ” Obiectivul principal al managementului trebuie sa fie asigurarea maximei prosperitati pentru patroni si deopotriva a maximei prosperitati pentru salariati”. Practic rolul managementului este acela de a armoniza interesele membrilor unei organizatii cu cele, deoseori diferite, ale proprietarilor respectivei organizatii. Am cunoscut persoane care puteau linistit afirma sau chiar afirmau ceva de genul ” din pacate sunt si proprietarul si directorul”
Adevarul ca e mult mai greu sa conduci o astfel de afacere din prisma proprietarului. Mi-am condus propria afacere in alimentatie publica si privind retrospectiv am facut enorm de multe greseli. Stiam ca trebuia sa iau anumite decizii si nu le luam…sau le luam prea tarziu. Altele le luam in pripa si rapid (a da afara) fara sa ma gandesc cat de mult lucrasem pana atunci pentru a construi.
M-am retras la timp si nu am pierdut nimic. Din contra am castigat. Dar privind retrospectiv imi vine sa ma penalizez singur pentru greselile pe care le-am facut si pentru ce as fi realizat daca nu le-as fi facut. Primul lucru ar fi trebuit sa il fac era sa angajez un manager!
Comenteaza si tu