RSS

Comportamentul consumatorului — marketing hotelier

Mon, Jun 1, 2009

Diverse, prima pagina

Din CINE se compune piata?
CE cumpara piata consumatoare?
DE CE cumpara consumatorii?
CINE mai participa la vanzare-cumparare?
CUM se desfasoara cumpararea?
CAND cumpara consumatorii?
UNDE cumpara consumatorii?

Raspunsurile la aceste intrebari repezinta componente ale mediului unitatii de turism.
Analizate in interdependenta lor (persoane-servicii-scopuri-operatiuni-ocazii-locuri)elementele servesc la elaborarea modelului comportamental al consumatorului.

Sunt primele intrebari pe care mi le pun atunci cand incep o analiza a pietei si a consumatorului. Raspunsurile la intrebari au de obicei cam/max 1 pagina…si la fiecare raspuns apar de obicei inca 2-3 intrebari. Dar analiza rezultata e una care imi indica destul de obiectiv cine vor fi clientii, cum se vor comporta ei, ce isi doresc; deduc apoi cele mai bune metode de oferta.Zic eu cele mai bune…marketing frate. Nu numai ca aflu cum sa le vand…aflu ce vor sa cumpere! Si apoi stiu ce sa le dau, ce sa schimbari sa fac, ce sa le ofer la fata locului, stiu cum sa le raspund nevoilor lor! E simplu sa-i aduci…e greu sa-i faci sa ramana…e greu sa-i faci sa revina. Aici se fac greseli mari!.

Trebuie sa fac o noua astfel de analiza intrucat ne gandim la ceva modificari…in curand pe ecrane.

P.S. eu zic ca e o metoda buna –vorbesc din experienta; rata de retentie si return a hotelului ATHOS**** e foarte mare!Foarte mare!

, , ,

Comenteaza si tu