Pana miercuri, am sa postez aici discursul/ideile (parcurs ce le scriu si eu) pe care le voi sustine in cadrul conferintei de Miercuri 20 mai, incepand cu ora 11:00, de la Expo Transilvania.
Hotelurile si criza economica.Strategii de adaptare
Colegul meu Cosmin Sindean a vorbit despre cum resimt hotelurile criza financiara si despre cateva strategii de adaptare a hotelurilor la nivel national.
Eu va voi vorbi in schimb de aceasta criza, de cateva strategii si despre implicarea autoritatilor la nivel local.
Asa cum colegul meu a punctat autoritatile joaca un rol foarte important in aceasta perioada grea pentru orice domeniu. De asemenea voi incerca sa trasez cateva linii generale ale strategiilor de adaptare intrucat, consider eu, ca fiecare hotelier trebuie sa ia singur deciziile privind strategiile de adaptare in functie de foarte multi factori: profilul clientilor (piata careia se adreseaza), politici de vanzare si comunicare avute pana in acest moment, balanta pret-calitate etc.
Personal cred ca aceasta perioada va fi si o sita; cei care vor stii sa se adapteze si sa ia masurile necesare, cei ce au un management echilibrat vor rezista si chiar vor prospera. Unitatile care au fost deschise doar de dragul ca investitorul sa detina un hotel, unitatile care nu se ridica la standarde, unitatile care aplica, asa cum mai glumim noi intre noi, tactica “prinde-l jupoie-l ca vine altul” , vor avea cel mai mult de pierdut. De altfel au si pierdut mult sau au inceput sa piarda mult.
Pana la aceasta situatie nationala si globala, cu totii afirmam ca orasul Cluj Napoca nu are suficiente locuri de cazare. Asta era si adevarul. In ultimii doi ani s-au deschis foarte multe unitati hoteliere, anul acesta sunt/erau programate cel putin 7-8 deschideri; exista proiecte mari care se finalizeaza anul viitor, exista cateva intro-uri ale marilor lanturilor hoteliere internationale programate incepand de anul acesta pe o perioada de 3 ani; daca e sa calculam numarul camerelor/locurilor oferite de unitatile din cluj napoca de acum 2 ani, comparat cu anul acesta sau cu ce ar trebui sa fie anul acesta, numarul locurilor este cel putin dublu.Toate aceste investitii majore in unitati hoteliere in Cluj au fost programate intr-un singur context: la acea data piata hoteliera clujeana oferea mai putine camere si locuri de cazare fata de cerea existenta si clujul a fost este si va fi un oras de perspectiva pentru acest gen de investitii.
Comenteaza si tu