RSS

Criza…

Wed, Mar 18, 2009

Local

Avand in vedere perioada in care deschid prezentul blog, si perioada in care scriu acest post am decis ca primul subiect de la “local” sa fie vis-a-vis de cea mai importanta achizitie de pe piata “moderna si contemporana” hoteliera a Clujului si anume vanzarea Rimini Plaza. Cu siguranta voi mai scrie despre Rimini pe parcurs intrucat ocupa un loc special in inima si cariera mea. Sunt multe subiecte de dezbatut pe local; AHC, taxe, dezvoltare grade etc dar…

Foarte putini se asteptau la o achizitie atat de mare si de spectaculoasa in aceasta perioada. Mai mult sau mai putin, pe canale mai oficiale sau neoficiale, se stia ca Rimini este de vanzare. Oricum jumatate de lume este de vanzare iar cealalta este de cumparat. Conteaza doar pretul. Se stia ca Rimini isi cauta cumparator si ca are probleme mai mari sau mai mici–in functie de sursa care vorbea. Mutarea a venit insa intr-o perioada pe care multi o considera nepotrivita pentru achizitii de amploare–totusi petru cine detine cash-ul e o perioada extraordinara din multe puncte de privire desi exista acea asteptare “lunile ce urmeaza o sa fie si mai greu deci toate afacerile mari de vanzare o sa fie si mai ieftine”.

EX-proprietarul Rimini– Dl.Fatol, este recunoscut pentru momentele excelente in care a facut “exituri”.Are un simt aparte. In ciuda a tuturor celor auzite sau spuse despre dansul pot spune in cunostinta de cauza ca are un simt aparte in ceea ce priveste exit-uri si intro-uri. In ciuda tuturor celor auzite un om care a realizat ceea ce a realizat dansul este un om de apreciat. Un om de bussines care a stiut sa valorifice anumite momente propice.

Proprietarul Rimini– Dl.Paszkany nu are nevoie de nici o introducere. Nu il cunosc personal si nu ma pot pronunta. Ceea ce simt eu este ca este un om desavarsit. A investit numai in lucruri castigatoare, a nascut castigatori.Are un simt in ceea ce priveste acel “ce va fi. Ce se poate face din…”. Isi trateaza toate afacerile cu cea mai mare seriozitate si se inconjoara de oameni capabili si loiali.Are la degetul mic multe si multi.

Trecand peste cateva bariere si preconceptii pot spune ca s-au intalnit doi oameni de afaceri extraordinari. Unul plictisit de turism si alimentatie publica dar care avea nevoie de un exit si unul care a simtit un potential extraordinar. O afacere buna pentru amandoi. Probabil dl.Fatol a simtit plafonarea Rimini si faptul ca Rimini nu mai reprezinta ceea ce reprezenta in trecut. Managementul defectuos a facut ca Rimini sa nu mai conteze asa de mult pe piata de 4 stele a Clujului. In acelasi timp, situatia financiara, creditele, dobanzi etc incepusera sa apese tot mai greu pe umerii unui singur om. O iesire extraordinara. De cealalta parte nasul fin al dlui Paszkany a simtit potentialul. Cu un management performant Rimini se bate de la egal la egal cu orice alt hotel din Cluj.Cateva calcule simple arata ca pentru dl.Paszkany, a cumpara un hotel e o economie foarte mare.Echipa e cazata la Tulipp Inn pentru cantonamente, se platesc chirii pentru jucatori etc. Numai oamenii care vin cu necesitati de cazare care au tangenta cu dl.Paszkany sau cu afacerile dansului ofera un grad de ocupare confortabil unui hotel de capacitate Rimini. Iar in vederea franchizei Sheraton pentru Sigma Towers….e mai mult decat in regula sa ai in portofoliu o alta unitate de cazare. Sa nu mai vorbim de ce se poate face cu cele 2 branduri, unul international, si unul local “la carutza”…

Interesant va fi in opinia mea cine va face managementul. Oare Dl.Fatol a pastrat dreptul de management pe o perioada determinata?! Oare personalul pe care dl Paszkany il are pregatit pentru Sheraton?! Va fi mult de munca. Oricum e clar ca Rimini va incepe sa fie din nou un concurent serios pe piata Clujului.

Bafta!

, , , ,

Comenteaza si tu