Gestionarea numerelor critice — continuare

Voi continua seria celor 3 articole despre numerele critice si aici il tratam pe al 2-lea.

2 – Break even sales — pragul vanzarilor de rentabilitate – Dacă nu sunteți familiarizați… – reprezinta pur și simplu cifra de vanzari ale unui restaurant necesara pentru a acoperi toate costurile pentru o anumită perioadă de timp, săptămână , lună . Aceasta cifra vă spune volumul vânzărilor necesare minime de care restaurantul dumneavoastra are nevoie în fiecare săptămână/luna pentru a “tine usile deschise” in primul rand si apoi pentru menține un flux de numerar pozitiv, sau de a face un profit .

Pentru a calcula break even sales trebuie să adunati mai întâi cheltuielile fixe . Acestea sunt cheltuielile pe care le suportati doar pentru a menține ușile deschise – chiar dacă nu există clienți – cum ar fi chirie , utilități , personal, leasing, etc

Apoi, calculati cheltuielile variabile . Acestea sunt costurile suportate odată ce o vânzare se face , cum ar fi costurile de materie prima (food cost) și a băuturilor (beverages cost), și trebuie să fie exprimate in procente din vânzări. Scade procentul de cost variabil din 100% pentru a găsi procentul de profit brut ( Exemplu : 35 % costul variabil este egal cu profitul de 65 % brut ) .

În cele din urmă , împărțițe costul total fix, cu suma de procent brut de profit pentru a descoperi break even sales .

În timpul crizelor de vânzări , break even acționează ca un sistem de avertizare timpurie. Va spune efectiv cand e momentul sa luati masuri intrucat urmeaza inevitabil sa aveti un deficit in buget.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *