Urechistii — partea a II-a

Urechistii…raman tot urechisti. Sau poate am eu alta viziune asupra lucrurilor in general. Si cand zic general ma refer la tot. Pentru mine poate ca, conteaza de multe ori altele decat pentru cei din jurul meu.

. Si in general ma cam intereseaza si m-au interesat rezultatele…
De mult nu m-am plimbat prin Cluj Napoca asa cum am facut-o ieri. Si ce vad eu stand la un semafor in centru?! Un ditamai autobuzul, “branduit”, cu reclama pe el, plin, frumos, la subiect, cu un centru spa si recreere si tot ce se poate din punctul asta de vedere la Debreten! Da. Cei din Debreten si-au dat seama ca o foarte mare parte din turistii lor sunt romani — Clujeni, Oradeni, Bistriteni, caci am aflat apoi, ramanand surprins de aceasta reclama si facand “un mic studiu de caz” ca cei din Debreten fac aceasta reclama, clar targetata pe ce vrea romanul si de fapt pentru scopul vizitei lui in Debreten, de la Oradea la Cluj cu “mici ocolisuri”.
Si au stat ei asa si au facut probabil un studiu, sau au intrebat operatorii in turism “cine sunt turistii nostrii?! De ce vin ei la noi?!” Si au ajuns la “multi turisti sunt romani! vin la noi ca e mai ieftin ca la ei, pentru spa, pentru mancare, pentru agrement”. Si atunci fratii nostrii unguri au zis: “pai hai sa facem reclama la romani cu ce vor ei! facem reclama la ei,in limba lor cu exact ce isi doresc ei de la noi”. Si au facut. Si culmea: nu costa multa. O sa fiti uimiti cat de ieftina e o astfel de reclama in comparatie cu vizibilitatea si rezultate ei. Sunt convins ca, pe termen lung, rezultatul va fi mai mult decat satisfacator!
Foarte tare, foarte destept si foarte interesant!
Daca ar fi dupa mine, as face acelasi lucru, as brandui niste autobuze in Budapesta si in Debreten si prin Ungaria, cu exact scopul vizitei ungurilor la Cluj Napoca — poze mari cu Statuia lui Matei Corvin, poza mare cu Casa Matei Corvin si poate inca cateva poze mai mici cu altele. Si as scrie in ungureste pe ele ceva de genul “to be seen in Cluj Napoca”. Tare?! Ieftin?! De impact?!

Urechistii din administratia locala implicati in promovarea turistica in schimb fac ceva…eu nu zic ca nu e bine ce fac ei! Doamne fereste! E bine ca fac si ei ceva si ca incearca! Citesc azi in toate ziarele din Cluj cum se lauda ei! Ca de fiecare data cand reusesc sau incearca sa faca ceva in sensul asta, avand foarte multe critici in sensul asta, simt ei nevoia sa iasa in presa si sa urle cu realizarile lor mirobolante.

Nu vreau sa comentez foarte mult actiunea — ca e una singura — de promovare a autoritatilor locale. O sa spun repede… Ce fac autoritatie locale?! Pai, promoveaza Clujul in cadrul raliului de la Monte Carlo (zboruri directe?! oameni direct interesati de cluj?! participantii/vizionarii raliului vor sa vada clujul?! are vreo finalitate in fond?! care e strategia?!) “La cortul echipei de raliuri clujene NRA din cadrul Raliului Monte Carlo, care se va desfăşura între 19 şi 22 ianuarie, vor fi difuzate, pe un ecran amplasat special, imagini ale municipiului Cluj-Napoca şi vor fi afişate materiale promoţionale din cadrul campaniei “Visit Cluj”, au precizat reprezentanţii NRA. Logo-ul campaniei, în formă de inimă, va fi amplasat pe maşina ce va fi pilotată de Marco Tempestini şi de copilotul său, Dorin Pulpea, în cadrul primei etape din Cupa Intercontinentală de raliuri” Nu pot sa spun decat BRAVO! Ironic bineinteles! Desi apreciez faptul ca in sfarsit incearca ceva! Dar vorba unui mare actor, intr-un film celebru “Ce dracu?! Fii profesionist!!”
Acest punct fiind bifat pe agenda, ma refer la punctul — promovare turistica in cadrul raliului de la Monte Carlo — urez autoritatilor latrat puternic si laudativ cu acest lucru in presa locala! Articol din ziuadecj.ro aici

Si aici prima parte a seriei “urechisti”

P.S. intrucat nu va puteti abona la posturi direct din site, cei ce doresc mail de instiintare cu ocazia noilor postari, va rog sa dati un mai la gabi@gabrielpredescu.ro cu titlul “Abonare”

4 Replies to “Urechistii — partea a II-a”

  1. superbe articolele “urechistii”. te-ai gandit sa iti schimbi domeniul de activitate si sa intri in marketing?! branding?! eu cred ai avea succes. De ce nu te gandesti sa stai la o discutie, sa vorbesti cu cei responsabili sa te implici mult (foarte mult), in conducere, in decizie, in noua asociatie pentru promovarea turismului clujean de care vorbea primaria ca doreste sa o infiinteze?! ar fi doua poibilitati din care administratia publica ar castiga: 1) faci treaba buna — deci e ok ca va creste turismul, venituri si asa mai departe sau 2) nu faci nimic, iti rupi gatul — si deci nu mai ai apoi cum sa comentezi ce face administratia publica daca tu insuti nu ai fost in stare.

  2. multumesc andrei t. nu m-am gandit, nu am avut ocazia, nu am avut “cereri” in sensul de a ma axa pe marketing si branding; am facut pentru unitatile pe care le-am condus impreuna cu agentiile contractate in sensul asta. dar nu mi-ar fi teama si chiar mi-ar place sincer. un bun prieten si anume vlad, spunea cam acelasi lucru pe care il spui tu “– daca as putea, te-as pune pe tine sa te ocupi de promovarea clujului, la conducerea asocieatiei pentru promovare; daca faci treaba, e bine venita, daca nu, ca administratie publica la care ai “urlat” atat ca nu face nimic, m-as bucura enorm sa vad cum iti rupi gatul si as avea grija sa beneficiez din plin de asta! ba chiar as incerca sa te ajuti sa ti-l rupi daca stau bine sa ma gandesc.” nu m-am gandit la lucrul asta; iar o astfel de propunere trebuie obligatoriu sa vina din partea lor…pe ce canale au…nu sa ma duc eu sa le zic “vreu eu sa ma ocup de treaba asta” ar fi chiar deplasat si nu m-as pune pe niciodata in situatia asta! pe langa asta, crede-ma cand iti spun ca le sunt drag ca sarea in ochi pentru cei din administratia publica — varf, implicare in turism. Nu mai pot de dragul meu..:). In faptul ca eu urlu, eu personal, vad un sens constructiv pe cand ei vad un dusman in mine. multam inca 1 data pentru aprecieri si ganduri. bafta

  3. Buna ideea asta cu promovarea Clujului la raliul Monte Carlo.
    E ca si cum ai incerca sa promovezi unelte de gradinarit la conventia anuala a fanilor Star Trek din Las Vegas.
    Bine ca se mai si lauda.

  4. interesant articol…ideea ungurilor (care nu e a lor deloc :)) nu e deloc noua dar are un impact deosebit.dar, realistic vorbind, ce poti cere unor autoritati (indiferent de natura si apartenenta lor politica) care fac parte din aceeasi breasla cu cei ce promoveaza “frunza”? bine ca nu promoveaza turismul cu vreun logo special gen, eu stiu, “puful de la plop”…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *