Promovare, promovare – dulce amara in Cluj Napoca

Apreciez foarte mult ca Primaria Municipiului Cluj Napoca a avut a actiune de promovare a Municipiului Cluj la Pecs — oras in Ungaria, infratit cu Cluj Napoca, capitala European Culturala anul acesta. Foarte bine! E de apreciat.
Am gasit in presa romana doar un articol referitor la acest lucru. In alta presa nimic. Nu conteaza.
Simt nevoia sa ma repet: e de apreciat ca in anul 2010 luna septembrie punctam prima sau a doua (din cunostintele mele chiar nu stui sa fi fost mai multe actiuni de promovare). E mai bine decat nimic. In 3/4 dintr-un an sunt deja participari cat nu au fost in vreo 2-3 ani la rand–sa zicem 2.
Dar…eu sunt un om care stie sa se multumeasca si cu putin. Cu ceea ce nu ma multumesc in general, si aici chiar sunt pe “taramul meu” (marketing, vanzari turistice, turism, promovare etc) nu ma multumesc cu neprofesionalismul! Nu ma multumesc cu lucrurile facute doar ca sa fie facute si nu sa fie bine facute! Nu ma multumesc cu amatorismul! In turism si promovare nu e loc de asa ceva!
Repet a nu stiu cata oara: e de apreciat ca s-a participat…dar de fapt este un punct bifat pe agenda primariei si nimic mai mult, nu este un lucru bine facut, nu este un lucru maximizat, nu este un lucru profesionist.
Nu stiu daca primaria are o strategie. De fapt sunt convins ca nu o are! Sau daca o are e al dracului de gresita! Din cate stiu eu, in Primaria Cluj Napoca lucreaza o gramada de oameni competenti!Cunosc multi oameni in Primaria Cluj si suma oamenilor competenti si profesionisti depaseste pe cea a dobitocilor pe care eu unul nu i-as pune sa imi spele masina! Bineinteles ca si categoria celor din urma e foarte mare dar…Pai daca tot sunt atatia oameni competenti de ce nu se fac si lucruri competente…dar gata cu povestile, sa trec la subiect!
Nu stie nimeni in Primaria Cluj Napoca ce inseamna targetare?! Pai noi ne ducem la Pecs, in Ungaria sa promovam Municipiul Cluj Napoca cu arta populara, mici si varza a la Cluj?! De ce ne viziteaza turistii maghiari?! Pentru arta populara?! NU! Arta populara in Municipiul CLuj Napoca nu o sa gasiti de cat la Muzeul etnografic! Ne viziteaza pentru mici?! NU! Si nici nu-i prea consuma! Ne viziteaza pentru varza a la Cluj?! NU! Consuma varza a la Cluj ca fiind ceva specific zonei dar nimic mai mult! E ca si cum ai vizita Parisul pentru creppes suzetes! :). Cum ai vizita Roma pentru pizza. Turistii maghiari vin in Cluj Napoca pentru Casa Matei Corvin in primul rand; pentru casa, statuie si tot ce reprezinta! Pentru rude si arborele genealogic, pentru Palatul Banfy, pentru Biserica Sf.Mihail si altele de genul! Pe langa toate astea eu ma intreb referitor la toate participarile Clujului la targuri expozitii cand vad standul,citesc despre: “bai moshule…asta reprezinta Clujul?! Arta populara?! Mici?! Varza a la Cluj?!” — repet da, dar..cu amendamentele de mai sus. Am scris si de alte participari: papusi din coceni de porumb?! oale de lut?! La Municipiul Cluj Napoca…
Raspunsul la toate de mai sus e extrem de simplu! Facem lucrurile ca sa fie doar facute, sa le bifam in agenda “am facut,am participat”.
“Bine magh! Esti tu destept! Tu ce ai face?!”– in mod normal ar trebui o strategie clara si binefacuta, profesionist. Dar nu verau sa nitru in detalii…ce as face eu?! Pe bani sau gratis?! Pentru Cluj pe gratis ca iubesc acest oras! As promova targetat! Si daca tot vorbim de Pecs, de Ungaria in primul rand m-as axa pe Casa Matei Corvin– casa, statuie si tot ce reprezinta tot ce are legatura! Pe Palatul Banfy, pe Biserica Sf.Mihail si altele de genul! E atat de simplu! Machete?! Istorioare?! Sunt o gramada, dar o gramada de posibilitati infunctie de bugetul alocat!! As da si varza a la Cluj dar nu ca atractie principala!
Primaria Hajduszoboszlo, cand a participat la targul de turism de la Cluj, nu a venit cu preparate culinare desi stiti la fel de bine ca mine ca au! Nu au venit cu arta populara desi stiti la fel de bine ca mine ca au! Nu! Au venit cu ce-i defineste: aqua park…ca asta au ei de promovat! Noi avem de promovat arta populara (peste tot in Romania numai ca se diferentiaza pe zone), mici (sfaraie toate gratele Romaniei si ale Turciei) si varza a la Cluj — asta da, dar nu ca atractie principala!
Eu va propun sa va mai ganditi putin la targetare, elemente definitorii in functie de targetare si sa faceti o treaba mai buna! O treaba de cinci stele asa cum merita orasul asta de cinci stele!
Articolul cu promovarea aici

5 Replies to “Promovare, promovare – dulce amara in Cluj Napoca”

  1. citesc inca de la primele articole blogul chiar daca nu am comentat si tin sa te felicit!putini oameni care isi iubesc asa meseria. ai scris atatea pe blog de promovare si marketing referitor la Cluj Napoca(sau un oras in general) cu o doza de peste 90% de adevar incat cineva implicat in promovare turistica nu ar avea de facut mare lucru decat sa iti citeasca blogul, sa extraga ideile sa le adapteze sau sa le modeleze putin si sa le puna in practica ca ar iesi ceva deosebit!am o curiozitate…de fapt doua…avand in vedere tematica blofului, articolele si nu in ultimul rand exactitatea lor…nimeni din primarie nu iti citeste blogul?! nimeni din presa?! de ce sunt atat de impasibili?!

  2. multumesc de aprecieri. probabil ca ceeace scriu uneori e de mare valoare atat pentru un hotel-un restaurant-o promovare etc dar imi face placere sa mai dau din cand in cand…
    blogul e citit in medie de 800 vizitatori–depinde de articole, de subiect. eu nu stiu cine sunt cu exactitate. am rapoarte de orase, tari etc. Banuiesc ca majoritatea sunt oameni implicati in industrie, nu am de unde sa stiu cine sunt. le multumesc tuturor pentru comentrii dar mai ales pentru mailuri — sunt foarte multe dupa fiecare articol.stiu ca sunt oameni in primarie si nu numai care imi citesc blogul. de obicei imi iau injuraturile aferente. e treaba lor daca vor sau nu sa aplice ce mai zic eu pe aici desi cred ca ar cam trebui sa le dea de gandit. de asemenea o parte a presei de specialitate imi citeste blogul…asa am ajuns sa scriu pentru cateva reviste. si presa locala mai preia sau scrie cate ceva din cand in cand dar putin, ma suna pentru interviuri. nu stiu de ce sunt impasibili…multam inca 1 data de aprecieri

  3. Primaria Cluj-Napoca nu e interesata sa faca lucrurile bine pt. ca cei care stiu ca lucrurile se fac doar ca sa fie facute (in ceea ce priveste promovarea turistica) sunt putini.
    Restul citesc in presa sau afla din alte surse despre nemaipomenitele realizari ale primariei si li se pare un lucru bun, sau au pareri de genul “bine ca mai fac si astia ceva pt.turism”. Iar primaria, vorba ta, mai bifeaza un punct in agenda si ramane si cu o imagine publica usor imbunatatita….si Clujul… ramane cu varza.

  4. Eu sunt bucuresteanca si am vizitat o singura data Clujul acum cativa ani si am ramas impresionata de caldura si bunatatea oamenilor de acolo. Nu mai vorbesc despre arhitectura deosebita! Ai dreptate, ar trebui promovat mult mai mult.

  5. ai mancat varza a la Cluj atunci cand ai fost?! dar mici!? ca arta populara stiu ca nu ai vazut 🙂 . Clujul s-a schimbat enorm de mult in ultimul timp si s-a schimbat pozitiv asa ca te asteapta sa-l vizitezi inca 1 data!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *