Relatie agentie de turism vs hotel…politici de vanzari in hotel

Inainte exista o tendinta si o politica clara de stabile a tarifelor si comisioanelor cedate de un hotel catre o agentie. Sa ma exprim simplu si cat mai simplificat:
— pretul de receptie era umflat artificial ca sa rezulte un discount/comision cat mai mare; exemplu: hotel cu tarif afisat de 100 euro, la contract standard tariful incasat de la agentie ajungea pana la 40 euro sa zicem. Hotelul isi calcula ca el atat are nevoie, 40 euro/camera, punea la receptie mult mai mult si asa rezulta un comision/discount foarte mare.
Problema pe care vreau sa o semnalez e destul de nou aparuta…si anume ca de cand clientul final a inceput sa fie mult mult mai atent la bugetul alocat cazarii a aparut si discrepanta intre: tariful de la receptie(mare) tariful platit de client (tot mare). Sa analizam situatia de mai sus:pret afisat 100 euro, agentia cerea de la client 90 euro si facea “tam tam” ca uite domnule prin noi ai reducere 10 euro fata de pretul de receptie. In fapt agentia tot castiga 50 euro. In loc sa lase si mai mult din comision sa-i ceara clientului final sa zicem doar 70 euro. Asa clientul ajunge sa afirme “hotelul ala e cam scump chiar daca am reducere 10 euro fata de tariful de receptie”
Si atunci incep sa ma intreb?! Oare tariful de receptie ridicat artificial pentru a acapara cat mai multe agentii si a le da libertatea de a castiga un comision cat mai mare nu e o greseala?!
Am inceput o analiza clara in sensul asta si chiar sunt curios daca agentiile au scazut si ele din pretul de ofertare….simpplu. Noi la Athos avem tariful afisat de vreo 2 ani si ceva de 350 lei. Pe acesta nu l-am scazut niciodata. Am scazut insa tariful perceput agentiilor (300-280-260 — oricum nu spun exact sa vand :)) ) Sunt curios daca au facut si agentiile modificari de tarife in ofertarea Hotelului ATHOS****.
Nu prea cred.
Sunt putin trist.

2 Replies to “Relatie agentie de turism vs hotel…politici de vanzari in hotel”

  1. In ceea ce ma priveste desi sint clasificat inca din 2006 si am trimis oferta de colaborare la majoritatea Agentiilor de Turism din tara pina in prezent am avut maxim 2 clienti pe an prin Agentii si in full de sezon.

    De exemplu in 2009 la un grad de ocupare de 95 % pentru un apartament si de 97 % pentru al doilea apartament am avut un singur grup venit prin Agentie.

    Ce am observat eu in schimb Agentiile prefera sa adauge chiar si la tariful de cazare agreat pentru un profit mai mare.

  2. Gabi, iti dau o solutie: Tarife de travel agent comisionabile 10%-15%, pentru platile la receptie, fara sa accepti niciodaqta sa incasezi clientul cu cat zic ei, iar pentru plata virament discount de 10-15% din tariful de travel agent. Eu asa fac, astfel reusind sa mai controlez tarifele. nici incazul agentiilor care produc mult, si ii consider wholesaleri, nu le accept sa imi zica cu cat sa ii incasez pe clienti la receptie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *