Discutii constructive

In urma ultimului articol am avut o discutie privata pe mail cu doamna/domnisoara Gabriela Popa, autoarea comentariului care “m-a incins” si totodata “amfitrioana” www.clujonline.com site a carei vizionare o recomand.
Am primit acordul dansei pentru publicare, avand in vedere ca era o discutie privata si iata ce a iesit:
Domnule Predescu,

Nu sunt angajata a amintitului centru de informare, aici ati apreciat gresit. Si nu va voi raspunde public, consider ca oricum ne pierdem vremea iscand polemici cand rezultatul poate fi nul. Raspunsul acesta am vrut sa vi-l dau mai demult, urmarind modul in care va plangeati prin presa de cat de mult a scazut turismul in Cluj. Nu considerati ca nu doar centrul de informare turistica, ci fiecare dintre cei care activam in industria turismului avem felia noastra de responsabilitate? Printr-un site care ne face accesibili unei plaje mai largi de clienti (care nu sunt obligati sa cunoasca romana) si prin materiale care sa le arate orasul nostru. Inainte de a astepta de la administratie, intrebarea este ce facem noi?
Cu respect,
Gabriela Popa

Raspunsul meu:

Noi, cei care activam facem destule…daca nu am face, nu ne-ar merge afacerile.In schimb cei care ar trebui sa ne ajute, mai rau ne incurca si ne iau banii degeaba!!
Am presupus ca sunteti angajata, nu induc nicio certitudine…sau daca asa se intelege, o sa recitesc articolul si o sa indrept.
Hotelul Athos, fie ca prin vocea mea sau a proprietarului nu s-a plans niciodata ca a scazut. Noi, am scazut atat de putin incat ar fi necolegial sa ne plangem tocmai noi de scaderea gradului de ocupare.
Administratia, prin taxa de 5% care ne-o percepe are obiligatia de a face ceva!! Indeferent ca e mult sau putin ca e pentru a ne scoate ochii sau nu, acel lucru trebuie bine facut. Si trebuie sa intelegeti ca e din banii nostrii!
Problema site-ului e una de optiuni personale…e gresit ca nu e si in engleza dar e optiunea noastra si functioneaza foarte bine in planul pe care noi l-am facut.
Cat despre materiale care sa le arate orasul nostru…problema e mai complicata. Atata timp cat se fac materiale doar ca sa se bifeze ‘am facut materiale’ si nu ca sa aiba si utilitate, sa fie bune, nu le vad rostul. Atata timp cat se fac materiale care sunt bagate pe gat pe diferite criterii…noi avem materiale cu hotelul.Nu cu clujul. Nu e responsabilitatea noastra ca hotel sa promovam clujul!Nicaieri in lume nu o sa gasiti hotel care sa faca materiale pentru oras–se intampla doar in statiunile turistice rar.
In general sunt un om care ia atitudine fata de ce il inconjoara, care se implica, de actiune. Atat eu cat si hotelul athos cat si ceilalti hotelieri facem destule pentru promovare; si o facem din banii nostrii.
Punctul de informare este tot din banii nostrii dar nu reprezinta interesele nimanui. Nici ale municipiului intrucat tot ce fac ei acolo e amatorism!Mai rau fac decat bine.Punctul de informare a fost facut sa se bifeze ‘avem punct de informare’. Tot ce fac ei acolo e amatorism curat! Habar nu au de un traseu de cluj!nu e util turistului; il incurca. Asta e impresia oricui calca acolo!
Daca orice hotelier sau director de agentie ar fi director/responsabil al punctului de informare ori l-ar inchide in prima clipa si ar cheltui acei bani pe multe alte lucruri mult mai utile, ori l-ar schimba total.
Iar noi, hotelierii, facem foarte foarte multe pentru promovare. Promovandu-ne pe noi, oferind servicii de calitate, inventar bun si camere bune, personal bun etc inseamna implicit promovare a orasului. Sa stiti ca in mediul bussines exista, daca ma pot exprima asa, fraza ‘la cluj sunt hoteluri bune!’ sunt orase care desi au hoteluri de 3-4-5 stele mai au pana sa ajunga la fraza de mai sus.
Cat despre inutilitatea discutiei: i-as da afara de maine pe toti angajatii punctului de informare! Desi nu e bine ca exprim eu lucrul asta va pot spune ca blogul meu este foarte citit (evident de cei din breasla si cei interesati fiind un bllog tematic) si de multe ori articolele scrise nasc discutii si polemici. Imi doresc ca prin intermediul Asociatiei Hotelierilor, a blogului, a orice, lucrurile sa se faca altfel. Imi doresc ca lucrurile sa se faca profesionist si in folosul intregului municipiu. Asta e scopul punctului de informare. Nu sa creeze locuri de munca pentru pile si sa incurce turistii si sa fie un lucru bifat ‘avem si noi clujul punct de informare’
Cu permisiunea dumneavoastra, as dori sa public si acest schimb de mailuri intre mine si dumneavoastra. Numai cu permisiunea dumneavoastra!
Astept raspuns.
Cu sincera prietenie
Gabi Predescu

Iar domnisoara:

Stimate domnule,

Faceti asa cum va lasa constiinta, eu nu am nimic de ascuns, daca doriti sa publicati ceva, sunteti cat se poate de liber. Si eu sunt nemultumita de cum merg lucrurile aici, de incompetenta din administratie, dar si din mediul de afaceri. Sau de teparii de care vorbiti. Si eu as pune pe blogul meu avertizari la adresa celor care m-au escrocat, intr-un fel sau altul.

Si eu chiar nu “v-am bagat pe gat” nimic, este vorba despre un parteneriat, de o promovare reciproca, daca vreti sa-i spunem asa. Criza sau nu, caci contactul meu cu hotelul dvs. a fost de vreun an jumatate, doi, cred ca trebuie sa ne sprijinim reciproc, pentru ca suntem cu totii parte a unui angrenaj in acest oras. Concret, v-am propus cateva materiale de informare despre Cluj si am fost surprinsa sa constat ca nu va interesau, desi nu va costau nimic. Ba, in plus, le-am oferit colaboratorilor nostri reclama gratuita in site-ul nostru. Dar probabil trebuie sa fii “mare” ca sa fii bagat in seama, caci nu este la indemana tuturor sa discearna care sunt criteriile de calitate in ce priveste diverse tiparituri, sa zicem.

Stiu cativa angajati de la Centrul de informare si pot sa va spun ca ei au primit acel post cunoscuti fiind in urma unor actiuni de voluntariat la care au luat parte. Acesta este un criteriu pe care eu una l-as lua in considerare la angajare, daca as fi intr-o asemenea postura. Insa probabil radacinile acestei probleme trebuie sa le cautati mai sus pe cale ierarhica, inainte de a gandi tendentios.

In sfarsit, nu doresc sa apar nici punctul de informare turistica, nici administratia, si da, aveti dreptate in ce ziceti acolo, criticile mele trebuiau publicate cu alta ocazie, sau in alt loc. Va doresc succes.

Cu stima,
Gabriela Popa

A… si daca doriti un termen de comparatie, mergeti la Turda, sa vedeti ce frumos centru de informare turistica au ei! Dar acela e privat…..

Post-post scriptum, ca nu ii gasesc o legatura cu ce am zis anterior. Nu pun la indoiala ca ati scazut sau ati urcat in privinta numarului de turisti, pentru ca pentru mine este irelevant, si va cred pe cuvant. Toti spun, se lauda, incat nu mai stii care este realitatea. Trist este doar ca semnalele din presa suna de genul: “Anul acesta, numarul de turisti a scazut la Cluj cu x%”, si asta de vreo 5 ani, de cand urmaresc eu fenomenul. Asa incat cand com avea 5% crestere vom fi beti de fericire si vom uita de la ce am pornit.

Si asa a avut loc o discutie foarte constructiva!!

One Reply to “Discutii constructive”

  1. Eu unu as fi de acord sa existe un centru de informare privat asemanator celui de la turda , cu conditia bineinteles sa nu mai platim taxa hoteliera. Daca administratia nu este in stare sa faca promavare, sa lase pe altcineva, insa bineinteles fara pretentii. :)))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *