Tiff-ul si altele de genul

Se face un foarte mare tam tam pe tot ce inseamna Tiff ( Transilvanian International Film Festival ) pentru Cluj Napoca si implicit ca un mare eveniment ce aduce multi oameni in Cluj, ce inseamna acest festival pentru hoteluri.
Mai multe ziare au scris despre Tiff in general cu bune si cu rele. City News a fost singurul care a pus putin degetul pe rama si a tras niste semnale de alarma: vorba aia — cu un milion de euro fac 2 Tiff-uri nu unul. Si au avut dreptate in demersul lor jurnalistic de a afla dedesupturile evenimentului.
Aici e ultimul articol referitor la Tiff.
De ce nu mai aduce Tiff-ul atat de multi oameni ca inainte in Cluj? De eu personal nu sunt de acord cu contract cu Tiff de cand a aparut Tiff-ul ca festival? Ce e pentru mine Tiff-ul?
De ce nu mai aduce atat de multi oameni in Cluj? Pentru ca Tiff a scazut foarte mult in amploare, a devenit mai mult un produs de marketing decat unul cultural artistic asa cum era la inceput. Cand a pornit la drum Tiff era un eveniment cultural extraordinar; pe parcurs a scazut aceasta tenta culturala mergand pe o tenta de marketing si vanzare.Daca la inceput Tiff se adresa intregii Transilvanii, intregii Romanii, acum a inceput sa se adreseze mai mult Clujului, judetului CLuj.Daca se mentine acesta tenta se va adresa in cativa ani numai anumitor cartiere…nu mai vin atat de multi oamni pentru ca si-au dat seama ce se intampla; oamenii care veneau pentru Tiff aveau o factura diferita fata de alti turisti ai Clujului.Au realizat ca un evenimnt care se doreste cultural, care obtine niste sponsorizari uriase tocmai pentru a fi cultural s-a transformat intr-un produs. Au zis pacat si au preferat sa mearga in alta parte…
De ce eu personal nu sunt de acord cu contract cu Tiff-ul? In primul an de Tiff am semnat contract cu Tiff. Nu cu Tiff direct ci cu agentia care a manageriat cazarile Tiff. Am considerat atunci ca e un contract extraordinar pentru ca ocupa absolut tot hotelul pe o perioada de 4-5 zile (nu mai stiu exact) cu servicii complete. Singurul dezavantaj era discountul negociat si termenul de plata: discount mare, foarte mare, avans mic si apoi plata la 20 zile (parca…oricum mult). Stiu ca mi-am consiliat patronul sa nu semneze cu asa discount si asa termen de plata. A semnat. Clujul a fost arhi plin de turisti. Noi eram vanduti pe un pret de nimic; mi-am zis ca asta e, asa a decis patronul. Ei au plecat, dupa 20 zile eu a trebuit sa alerg dupa bani. Si sa acolo sa vezi alergatura. Agentia nu are bani ca nu i-a virat Tiff-ul. Tiff-ul “cum ca noi am virat banii”. Cu ceva noroc pentru mine am ajuns sa vad facturile de decont intre agentie si Tiff care apoi le depunea la Primarie parca; am ramas mut.Dupa ce agentia negociase la sange cu hotelurile (2 sau 3) vanduse acele camere catre Tiff la pretul de receptie!Smecherie de smecherie!Comision baban si jecmaneala la adresa lor desi textul era “trebuie sa ajutam cultura, sa sprijim astfel de initiative.Numai asa si cu ajutorul dumneavoastra, al nostru, al altora se poate”.Si ei facturau la pretul de receptie. I-au ajutat de i-au spart. Apoi tot alearga dupa bani. Pana la urma mi-am recuperat banii (pe care patronul vroia sa-mi puna mie dobanda pana ii recuperez) facand apel la tot ce am putut.Am avut in timpul acestor incursiuni impresia ca Tiff-ul si cu agentia isi bat joc de mine, ca ei sunt prieteni foarte buni chiar daca se certau de mama focului.Nu numai de mine ci si de alti prestatori catre care aveau plati de facut. Tiff injura agentia de mama focului si se spala pe maini “noi am virat banii” iar agentia o lua in cur.Agentia facea de ras Tiff-ul care culmea a colaborat cu aceeasi agentie pana duhoarea a fost prea mare si au trebuit sa renunte la ea.
De atunci am fost impotriva semnarii ferme cu Tiff. Am castigat enorm. Oricum aduce destui oameni in Cluj incat sa obtii un grad de aproape 100% de ocupare. Nu trebuie sa le faci discount asemeni Tiff-ului.Exista discountul obisnuit si eventual upgrade-uri. Foarte tare.
Ce e tiff-ul pentru mine? Un eveniment fost cultural al Clujului. Un eveniment care aduce multi bani organizatorilor si celor implicati. Eu nu merg la nici o manifestare Tiff. Un eveniment care umple hotelul. Umple hotelul chiar daca trebuie sa alerg dupa clienti; umple hotelul pentru ca alte 2-3-4 hoteluri sunt pline de Tiff propriu zis si clientii lor obisnuiti se muta acum in alte unitati.Aici e frumusetea. Trebuie sa-i convingem pe cei care vin acum la noi, desi au alt hotel preferat in Cluj sa ramana aici, sa revina la noi. Colegii care semneaza cu Tiff stiu ca se expun la acest pericol. Am o rata destul de mare a retentiei si imi cer scuze colegilor care vor fi afectati de acest fenoment dar asa cum cu totii stim –economie de piata si concurenta. Un eveniment pentru care nu simt nimic desi candva eram mandru de el…e ca o femeie care te-a dezamagit dar din cand in cand o mai intalnesti asa putin. Beneficiezi de pe urma lui dar cu putina scarba. Oricum felicitari Tiff-ului ca rezista si sper ca va rezista. Daca ar reveni la ce a fost…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *